Loading...

MEMBER LOGIN

MEMBER LOGIN

홈페이지를 통한 경쟁력 제고 - by Kyung Lee   14-08-06
sophia   6,239
 
I am a daughter of a dry cleaners.  I remember growing up inside my parents' dry cleaners, unbuttoning dress shirts and tagging in elementary school. I remember my parents struggling to learn the new computer system in their store and I know how they still sometimes struggle to communicate with their customers.

저의 부모님도 세탁업을 하셨습니다. 어릴 시절부터 부모님이 손님의 옷을 손질하고 단추를 다는 모습을 보아왔습니다. 또한 컴퓨터를 배우느라 고생하시는 것을 보았고 아직도 손님과의 의사소통의 여려움을 겪고 계심을 봅니다.

Going around to different dry cleaners for the past two months, I have met many owners who have reminded me so much of my parents, it makes me smile but at the same time it makes me ache to want to help them. 

지난 몇달동안 여려움을 겪고 계시는 많은 세탁업주들을 대할때면 우리 부모님이 떠올랐고 그들의 고충을 덜고 도움을 드리고싶은 마음이  많이 생겼습니다.

It's not easy being left back in the technology leap.  Let alone having a language barrier to make it that much harder to keep up.  I see it in my parents and I see it with many people who were born in an age where photographs and phones were a novelty.

그들은 저의 부모님처럼 사진기나 전화기 마저 귀하던 시절에 태어나신 분들로 지금 문명의 이기를 잘 이용하지 못하고 뒤떨어진 상태에서,  언어의 장벽까지 겪으면서 비지니스를 운영해야 하는 것은 쉽지 않음을 잘 알고 있습니다.

In my research dry cleaners websites in the past year, I have noticed several things.  Dry cleaners rarely have websites.  Those who do generally tend to not be Korean. Those dry cleaners who have websites generally have high ratings on Yelp and Google.  Why do Korean dry cleaners not have equally positive web presence?  Certainly not because they lack the expertise or that they don't work as hard as non-Korean cleaners do.  The cleaners with the impressive web presence is simply the work the these cleaners put into their web presence. 

지난 몇년동안 저는 세탁업소의 웹사이트를 보면서 몇가지 사실을 발견하였습니다. 세탁업소는 웹사이트를 가지고 있는경우가 별로 없었고, 대부분 한인업소가 아님을 알게 되었습니다. 그중에 웹사이트가 있는 업소는 Yelp나 구굴에서 아주 좋은 평을 얻고 있었습니다. 그렇다면 왜 한인세탁업소는 분명 세탁기술이 없어서도 아니고 열심히 일을 하지 않아서도 아닌데, 다만 웹사이트가 없어서 좋은 평을 받지 못한다 결론을 얻게 되었습니다. 결국 우리는 잘 만들어진 웹사이트를 만들기만 하면 고객들에게 좋은 평을 얻을 수 있습니다.

It is not easy.  If it was easy, every dry cleaners would have a website and would have great reviews, because after all, cleaners generally tend to have loyal customers.  If it was easy to record every compliment owners get from customer, they would all have many positive reviews online. It takes some work, but it is certainly a business decision that can be accomplished with minimal cost and with small amounts of work.

그러나 모든 세탁소가 웹사이트를 가지고 있고, 그것을 통해 고객으로 부터 좋은 평가를 받고 손님으로부터의 불만을 듣고 개선할수 있다면 얼마나 좋겠습니까 만은 그것이 결코 쉬운일이 아님을 압니다. 분명 많은 작업을 해야하고 적은 비용으로 최대의 효과를 낼수 있는 것을 찾아 실행하는 것은 사업을 성공하기 위한 중요한 결정입니다.

The most important part of building your business on the internet is to not ignore it. According to a study done by a marketing firm, 85% of the population use the internet BEFORE they choose their local services, like dry cleaning, nail salons, house cleaners.  Many of those who are searching for their local services will choose an establishment over another because of a website they saw online.  79% of people polled say that they trust online reviews as much as a personal recommendations.  If you are an establishment that pays money for print ads - reallocate the money to the web. Your target customer these days are the professionals in the field, the ones who for their work are mandated to have cell phone, smartphone, and be readily available via internet.  These are the suits, the gowns, the alterations that will likely drive your business. 

우리의 비지니스를 인터넷을 통해 발전시키는데 가장 중요한 점은 그것을 잘 알아야 하는 것입니다. 전문기관에 따르면 85%의 고객이 동네의 세탁소, 네일업소, 청소업체등을 선택할때는 인터넷을 통해서 한다는 것입니다.  집에서 가까운 업소를 찾는 사람들은 79%가 아는 사람들의 추천만큼이나 웹사이트에 올라와 있는 그 업소에 대한 평을 보고 업소를 고른다고 합니다. 만일 당신이 광고매체를 위해 비용을 쓰신다면 웹사이트로 비용을 전환하십시요. 요즈음시대는 여러분의 업소의 고객을 보다 더 전문적이고, 발전된 테크놀로지를 잘 사용하는 사람들에게 집중해야 합니다. 이런 사람들의 양복과 가운과 그 모든 것을 수선하는 비지니스가 여러분의 업소에 큰 도움이 될것입니다.

If you currently do not allocate money to any advertising, don't worry. It does not have to take lots of money.  Owners can utilize free services like Yelp, Google, Facebook, and Bing to have some web presence.  Some web presence is better than none.  But seek help! Many of the owners' children, nieces, nephews or friends can help use the free services.  Sure, it takes some time, but an hour spent on uploading quality pictures to these free sites can give you web presence that can help you get people to your store and can also help you gather positive reviews.

아직도 광고비를 생각하지 않으셨다면, 걱정없습니다. 많은 비용이 발생하지 않습니다. 업주는 무료로 Yelp, 구굴, 빙 같은 웹사이트를 이용하실 수 있습니다. 어떤 사이트는 없는것보다 나은경우도 있습니다. 업주의 가족이나 친적들이 무료사이트를 이용하는데 도움을 줄 수 있습니다. 시간은 걸리지만 1시간 정도를 소요하여 우리 업소의 좋은 사진을 올린다면 사람들이 이것을 보고 좋은 반응을 얻고 많은 고객에게 알려질수 있습니다.

Better yet? Have a comprehensive web marketing plan.  Develop a webpage, even simple, yet professional webpage beats having no web page.  Once a website is made for your store, publicize it.  Make sure all your customers know you have a website, make sure all your friends know you have a website.  Allow the traffic to your webpage drive your website to the top of search engines. Lastly, use the new web presence to gather reviews.  Ask your most loyal customers for reviews, gently and professionally.  You don't have to beg for good reviews, just let them know that you are working on your web presence and show them you have put forth effort.  You can even collect testimonials on your webpage with some help. 

자 이제 유용한 웹사이트를 만듭시다. 아주 단순한 것이라도 없는것 보다는 훨씬 나으며 일단 웹사이트가 만들어 지면 그것을 여기저기 알려야 합니다. 고객들에게도 알리고 친구들에게도 알려서 될수 있으면 많은 방문자수를 갖도록 하여 리스트 순위를 올립시다. 그리고 고객들의 평을 들을수 있는 사이트도 첨가하여 고객들에게 업소에 좋을 영향을 끼칠수 있는 의견을 넣어 달라고 부탁하십시오. 여러분들은 고객들에게 웹사이트를 운영하며 많은 고객들의 고견을 듣기위해 노력한다는 인상을 주면 됩니다. 그리고 도움을 받아 그들의 좋은 평가를 잘 모아둘수 있습니다.

It's daunting for many dry cleaners to embrace the new internet world.  I understand.  I have parents who barely know how to turn on the computer.  But it upsets me that there are so many hard working Korean dry cleaners who fail to use this powerful tool to their advantage just because it's unfamiliar.  If my mom can learn how to use KaoKao Talk, I'm sure we can figure out this website.

많은 세탁업주들이 새로운 인터넷 세상에 놀라기도 합니다. 저는 많은 우리의 부모들이 컴퓨터를 키는 방법조차 모르십니다. 그러나 이렇게 진기하고 편리한 문명의 이기를 사용하지 못하는 상태에서 열심히 일만하시는 분들을 보면 안타깝습니다. 만일 카톡을 하실수 있는 분 정도면 관심만 가지시면 얼마든지 배우실수 있다고 확신합니다.

글쓴이 : 웹디자이너 Kyung Lee ( Design by KLee)
 
 
 
Total 133
번호 제   목 글쓴이 날짜 조회
공지 2016년 제2차 보일러 자격증 취득을 위한 교육안내 sophia 09-23 1774
공지 Environment Seminar 총무부 09-21 1711
공지 Wet Cleaning Demonstration and Seminar 총무부 09-21 1696
공지 제 23회 세탁인 골프대회 성료 총무부 09-21 1828
공지 타임카드와 급여지급 대장을 철저히 기록합시다 총무부 08-15 2750
공지 뉴욕 환경청 대체 솔벤트 리스트 총무부 08-01 2697
공지 세탁물 보관 시한 규정 (1) sophia 04-16 4576
공지 1업소 1홈페이지 갖기 캠페인 총무부 05-23 6493
공지 로그온 아이디, 패스워드 분실시 대처방법 총무부 01-15 9979
공지 오염 사이트 클린업 회사 리스트 웹관리자. 10-15 11178
공지 GP-012A, PCP 허가신청 방법 환경위 08-11 14093
공지 세탁기계 등록증(Air Permit)의 종류와 회원들이 해야할 사항 경호실장 08-27 14958
공지 인스펙션 대비 요령 환경위 03-29 14809
공지 보일러 라이선스를 기간 만료 전에 갱신합니다 총무부 03-22 14615
133 2016년 제2차 보일러 자격증 취득을 위한 교육안내 sophia 09-23 1774
132 Environment Seminar 총무부 09-21 1711
131 Wet Cleaning Demonstration and Seminar 총무부 09-21 1696
130 제 23회 세탁인 골프대회 성료 총무부 09-21 1828
129 제 22회 세탁인의 밤 성료 총무부 12-07 891
128 타임카드와 급여지급 대장을 철저히 기록합시다 총무부 08-15 2750
127 뉴욕 환경청 대체 솔벤트 리스트 총무부 08-01 2697
126 세탁물 보관 시한 규정 (1) sophia 04-16 4576
125 홈페이지를 통한 경쟁력 제고 - by Kyung Lee sophia 08-06 6240
124 GP-012 에어퍼밋에서 새로운 퍼밋으로 둥록하지 않은 세탁소에 알립니다 sophia 06-06 8363
123 주상복합 건물에 위치한 퍼크장비 업소에 대한 규정 sophia 05-29 8458
122 1업소 1홈페이지 갖기 캠페인 총무부 05-23 7892
121 위험 폐기물 관리비 - Hazardous Waste Monitoring Fee 총무부 05-08 8473
120 라디오 인터뷰 - 성유진이 만난 사람, 채수호 회장 총무부 04-07 9142
119 로그온 아이디, 패스워드 분실시 대처방법 총무부 01-15 12134
118 퍼크장비 철거 보상프로그램 세칙 - 2014년 1월1일 개정 총무부 01-08 11670
117 Affordable Care Act(오바마 의료보험) 경호실장 12-12 14710
116 뉴저지 환경청 웹사이트에서 GP-012A 신청하는 과정 sophia 11-07 15368
115 PCP 퍼밋 신청시 필요한 사항 sophia 11-06 17212
114 민감 시설과의 거리 측정 방법 sophia 11-06 17416
 1  2  3  4  5  6  7  
이용약관 | 개인정보취급방침 | 이메일주소 수집거부 | 사이트맵 | 온라인문의